tisdag, oktober 27, 2009

Goddag min kära blogg!

Jag har hamnat i en period av totalt ointresse för min lilla blogg, men efter lite klagomål från Elin om att denna var sorgligt dåligt uppdaterad så bestämde jag mig nu för att ta tag i detta.

Vad har då hänt? En del trots att jag inte har gett sken av det här. Det som i största del har tagit upp min tid har varit att jobba samt att öva inför högskoleprovet som var i lördags. Det är mitt fjärde försök på denna plåga och jag har nog nästan bestämt mig för att det även var mitt sista.
Såhär har mina resultat sett ut:

1. 54 poäng = 0.6 (hösten 05)
2. 73 poäng = 1.1 (hösten 08)
3. 65 poäng = 0.9 (våren 09)
4. 75 ev 76 poäng = 1.1 eller 1.2 (hösten 09)

Mitt sista resultat är fortfarande osäkert eftersom jag inte har fått hem resultatet än, men jag använde mig av det personliga kontrollpappret men det var en fråga som jag inte riktigt minns vad jag svarade på, utan velade mellan två svar.
Vad jag sammanfattningsvis kan få ut av detta är att jag varje år höjer mig på vissa delar av provet men samtidigt sänker mig på någonting annat. Från att ha höga poäng på svenskan och engelskan och uruselt på matte och diagrammen har jag nu lyckas höja mig på dessa tråkigheter. Men samtidigt har jag sänkt mig på språkdelen! Helt oförståeligt och enormt irriterande! Ordförståelsen denna gång fick jag 32 på, vilket var enda anledningen till att jag fick behålla mitt 1.1

Det betyder då i klartext att jag inte kommer komma in på socionom, hur mycket det nu än svider. I lördags efter provet kände jag mig väldigt nedstämd fast jag har nu försökt släppa det.
Jag vet inte om jag nämnde det i ett tidigare inlägg men jag har även sökt in till sjuksköterska, ett beslut som sakta har växt fram den senaste tiden.
Så nu håller jag tummarna för att jag kommer in med mina hp resultat nu till våren....

Vad har annars hänt? hmm.. Jo jag flyttar om två veckor!
Oj oj oj vad snabbt tiden har gått, längtar något så fruktansvärt!
Äntligen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar