söndag, september 27, 2009

Och så var söndag här igen..?

Tänk att de lediga helgerna ska gå så fruktansvärt snabbt. Jag tittar upp, kliar mig förvånat i huvudet och inser att det redan är söndag. Inte alltför mycket vettigt har jag hunnit med denna gång. Gårdagen var något effektiv, att slänga skräp på tippen, fika med familj och hinna städa av hemma måste väl ändå få räknas in? Men resterande dag blev det inte mycket gjort alls. Men det var ganska skönt det också.

Mor flyttar imorgon så då får benen arbeta ordentligt då det är tre våningar utan hiss för att nå hennes nya hem. Jag vet att hon har varit förväntansfull inför flytten så jag är jätteglad att den nu är här så hon får det överstökat. Tror att vi båda två är ganska trötta på allt vad flyttning heter. Jag har flyttat tre gånger de senaste tre åren och hon följer efter på en stolt 2:a plats med två flyttar. Det skapar en rotlöshet, en känsla av att aldrig riktigt packa upp sina saker. Jag har inte känt mig direkt hemma i mina senaste två lägenheter. Min fantastiska etta som jag faktiskt saknar med jämna mellanrum var där jag trivdes som bäst. Det var mitt första alldeles egna när jag lämnade föräldrarhemmet.

Som jag älskade detta lilla gömställe på sina 27 kvadrat. Det var min fristad när jag parkerade skorna efter en lång arbetsdag. Det var med sorg i hjärtat jag lämnade den efter 1½ år för att bege mig vidare till vad jag trodde skulle vara ett långvarit hem.
Men denna vistelse blev knappt ett år, sen ytterligare en flytt. I min nuvarande lägenhet har jag alltid varit medveten om att den var tillfällig och att jag skulle försöka byta till mig någonting annat. När detta inte fungerade valde jag istället att återigen köpa mig en lägnhet.

Och det är i detta jag befinner mig nu, mitt emellan. Även denna gång är jag förväntansfull som inför julafton när man var liten . Längtar något så enormt efter att få nycklarna till min alldeles egna 1:a och få rota mig på riktigt.

Jag kan säga utan ett uns tvekan att denna gång tänker jag inte flytta i första taget! Den ligger alldeles för perfekt till och är tillräckligt stor för lilla mig att jag kommer ha svårt att hitta någonting mer lockande.

Men tiden den närmar sig. Snart är det bara 1 månad kvar tills jag får börja putsa till den och flytta in...

Mmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar