måndag, september 21, 2009

En ny vecka

Så var måndag här igen, allting rusar förbi mig i ilfart.
Helgen var här och försvann i ett andetag, även fast jag hann med en hel del.
Förutom att jobba var jag dessutom i goda vänners lag på en födelsedagsfest under lördagskvällen. Det var en riktigt rolig tillställning och härligt folk!
Ska bli så skönt att få flytta så man kan få tillbaks lite utav den sociala tillvaro man hade innan flytten. Det blir aldrig riktigt samma sak när man måste ta buss ut till mig som dessutom inte går speciellt sent om man nu får för sig att ta sig hem själv. Jag fick själv glatt hoppa in i en taxi runt tvåsnåret för annars hade jag fått en mycket mörk och ensam promenad hem. Det kändes inte som ett alternativ så då fick plånboken lida lite.

När jag vaknade till liv vid 8.30 morgonen efter kändes jobbet väldigt långt borta men ack ändå så nära. Det var bara att kräla sig upp med vattenglaset krampaktigt i näven och försöka fylla på vätskeförrådet. Kände mig som en kamel där jag klunkade ner halvljummet kranslask.
Märkligt nog lyckades jag skaka liv i mig själv, spackla på ansiktet och till och med klä mig relativt smakfullt. Jag tror inte det var någon som för en sekund kunde ana mina eskapader kvällen innan. Möjligtvis om man hade slängt ett öga in på kontoret på jobbet där en Maryland Cookie förpackning och en konstant kopp med kaffe hade hedersplats.

Jag lyckades dock undvika den typiska bukfyllan som man gärna utsätter sig för dagen efter en alkoholfylld afton. Det blev varken pizza eller hamburgare utan det jag gick runt hela dagen och längtade efter var sushi. Så ner mot centrum tog mina fötter mig, för att sedan krashlanda ner i soffan och krama bort tröttheten.
Att jag sedan slocknade som en sten vilket jag aldrig annars gör, ja det var enbart en bonus!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar