onsdag, september 16, 2009

Jobbar mig trött, men det är skönt (?)

Så sjukligt trött som jag är idag har jag inte varit på länge. Men man ska inte klaga för det är en skön trötthet. En sån där ramla-ihop-över-datorn-och-sova trötthet. Är ledig på fredag, då jag ska avnjuta en fika och snabbshopping med Elin. Har absolut ingenting att ha på mig på lördag då jag ska på fest hos goda vänner. Måste hålla in lite på vad jag handlar men lite fint måste man väl ändå få unna sig?

Helgen som var spenderades även den i goda vänners lag. Bowling för hela slanten på lördagen. Har inte spelat sedan en personalfest för ett par år sedan och det var ju intressant att se att mina talanger inte hade förbättrats märkbart. Lyckades av något enastående mirakel få 1 spärr samt två hela strikes! Helt ofattbart!

Blir en hel del jobb nu framöver, och mor flyttar snart ocskå. Så ska försöka hjälpa henne om hon nu behöver den. Att bära kartonger på flyttdagen har jag räknat med men kanske även kan hjälpa henne med flyttstädningen också. Ser absolut inte fram emot min egna flyttstädning, det är så gruvligt tråkigt! Varje vrå och hörna ska putsat, kylskåp och frys ska frostas av, spis och ugn ska skrubbas tills knogarna blöder. Blä!

Sen ska jag även fixa till den nya lägenheten lite, det gör jag nog på en gång innan jag flyttar över möblerna! Skönt att måla om när det inte står en massa saker ivägen. Men det borde inte ta alltför lång tid, får försöka flörta till mig lite sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar